18 July 2009

İngiltere’de Evlilik Başvurusu-Register Office, Notice of Marriage



Vize işlemlerinin bitmesinin huzuru içimde eşyalarımı topladım İngiltere yolundayım ama şimdi de aklımda Register Office ve Home Office başvurusu var. Yani aşılması gereken iki idari engel daha var İngiltere’de normal biri gibi günlük hayatımı yaşamaya başlamam için.

İngiltere’de evlenmek yani Register Office’e başvurmak için ülkeye varışınızdan sonra 1 hafta beklemek gerekiyor. Bu bir haftayı doldurduktan sonra evraklarınızla gidip evlilik başvurunuzu yapabiliyorsunuz. Bu başvuru “Notice of marriage” diye anılıyor pasaport, adres bilgisi ve daha önce boşanmışsanız bunu kanıtlar belge yeterli. Her şehirde Register Office var ama her Register Office yabancı evlilik kaydı almaya yetkili değil gittiğinizde zaman kaybetmemeniz için araştırmanızda fayda var. Ben bu detayı bilmiyordum bizim başvurduğumuz Register Office tesadüfen bu kapsamdaymış başvurumuzu kabul ettiler. Gitmeden önce telefonla randevu almayı unutmayın aksi takdirde başvuruyu kabul etmiyorlar.
Biz bunu kapısına kadar gidip dönünce öğrendik, neyseki yakın bir tarihe randevu verdiler gelmişken de orada evraklarımızı incelediler. Vize işlemlerinde şu ana kadar karşıma çıkan insanlar ve ortamlar daha gerginken işin doğası gereği Register Office pek bir pozitif bir yerdi. İşlerimizi keyifli ve çabuk bir şekilde halledebildik. Randevu gününde gittiğimizde bizi bir odaya aldılar, görevli kişi tek tek birbirimiz hakkında sorular sordu. Önce tabii ki yabancı olduğum için benden başladı, müstakbel eşinizin doğum yılı, yeri vb pasaportta yazan bilgileri ezbere bilmiyorsanız çalışıp gitmenizde fayda var. Ben hepsini doğru bir şekilde söyledim aksi durumda ne olurdu bilemiyorum! Benim boşanma evrakım vardı Türkiye’de aldığım ve noter onaylı çevirttiğim, o belge ile ne yapacaklarını bilemediler önce araştırmamız lazım dediler, tanımadıkları bir belge olduğu için ama neyseki sorun çıkmadı. Evlilik başvurusu yaparak bir adım daha ilermenin mutluluğu ama bir yandan da bu evrakta sorun çıkarırlar mı endişesi ile günü tamamladım. Onbeş günlük bekleme süresine başladım...

No comments:

Post a Comment