24 June 2009

Worldbridge Maceraları-II Istanbul

Ingiltere’ye turist olarak ilk gidişim ve Worldbridge ile ilk karşılaşmam sene 2008. Başvurumu internetten yaptım zaten başka da bir yöntem yoktu o zaman, formum, fotoğraflarım,vize ücreti, belgelerim ve ben hazırız! Hazırım ama gene de neyle karşılaşacağını bilmemek endişe düzeyini arttırıyor. Worldbridge’e ulaştığımızda önce şaşırıyorum büyük bir binanın giriş katında oldukça basit ve sıradan görünüyor ilk anda. Kapıda bekleyenler var, benim de randevum var acaba nasıl işliyor sistem ben mi haber veriyorum geldiğimi onlar mı beni çağırıyor diye bakınır ve düşünürken bir güvenlik görevlisi kapıyı araladı hemen yanına gidip ismimi söyledim beni içeri aldı. Kapıda her türlü özel eşyaları bırakıp içeri girdim ve kayıt yaptırdım girişteki bankoda sonra verdikleri numara ile beklemeye başladım. Hiç de fena değildi içeride işler, görünürde saat gibi işliyordu banka şubesinde bekler gibi sıran geldikçe kalkıp ilgili bankoya gidiyorsun ve evraklarını veriyorsun. Ben de heyecanla benim numaramı bekledim ve sıra geldiğinde hızlı adımlarla bankoma gittim.



Genç bir erkek çıktı karşıma yüzüme fazla bakmadan herhangi bir karşılama sözü etmeden evraklarımı aldı oldukça ciddi bir surat ifadesiyle incelemeye başladı arada sorular sordu. Hani sanki yanlış bir şey söyleseniz al da evraklarını git diyecekmiş gibi bir gerginlik ve güç gösterisi vardı tavrında. O yüzden oldukça kibar ve sakin olmaya çalıştım onunla konuşurken, başvurumu riske atma niyetim yoktu. Web sitesinde yazan ve benim dosyama koyduğum adres bilgisini gösten fatura örneklerini almadı bana geri verdi “listede yazıyordu gerek yok mu” dedim, fazla oralı olmadı bile yok deyip kapattı konuyu. Tüm işlemler bittikten sonra ne kadar zamanda sonuçlanacağını sormak istedim, vizeyi almamak için bir sebebim olmadığı için düşünmeden ağzımdan şu sözler döküldü “Vizemi ne zaman alabilirim” keşke sonuç ne zaman belli olur deseydim, görevli bana döndü ve gayet ukala bir surat ifadesi ile “vize alıp alamayacağınız belli değil daha” dedi. “Süreyi soruyordum” dedim öfkemi kontrol ederek. Belli olmaz dedi ve ben de daha fazla muhatap olmak istemediğim için ayrıldım bankodan. Worldbridge’deki bu gergin başvuru sonrasında Konsolosluk mutlu etti beni bir günde vizem çıktı ve heyecanla seyehat hazırlıklarına başladım.
Practical Solutions to UK Immigration and Nationality Matters: Obtaining and Regularization of UK Visa: Practical Solutions to UK Immigration and Nationality Matters


Sezin
2008

No comments:

Post a Comment