10 February 2010

3 Monthly Home Inspection

Var mı böyle bir şey başka bir ülkede çok merak ediyorum. Evinizi kiraladınız mutlu mesut yeni evinize taşındınız.
Hop 2,5 ay sonra emlak acentasından bir mektup, haftaya size geliyoruz teftiş için. Nasıl yani?
Hani ben yabancıyım İngiltere'ye bana mı garip geldi dedim baktım hangi İngilizle konuşsam onlar da şaşırdı. Yeni bir uygulamaymış, ev sahibi isterse emlak acentası 3 aylık dönemler içinde kiralanan eve gelip evi düzgün ve şartlara göre kullanıyormuyuz diye kontrol edermiş. Şahsen bu feci bir uygulama olarak görüyorum bunu, oturduğunuz yeri eviniz olarak benimsemenizi zorlaştıracak bir uygulama. Depozit eve zarar verirseniz diye ödeniyor 3 aylık kontroller niye anlamak zor. Çok gereksiz ve sinir bozucu bir uygulama. Böyle uygulamalara İngiltere'deki masraf yaratma konusundaki yaratıcı çalışmalar diyoruz. Bu çalışma sebebiyle tabii ki ev sahibi emlak acentasına para ödüyor, emlak acentasının yaptığı ise gelip 2 dakika tavana, sağa sola bakmaktan ibaret. Ortada kayda değer bir hizmet veya bu hizmete ihtiyaç yok ama para bir cepten ötekine giriyor, sanal bir ticaret oluşuyor gene.

7 comments:

  1. kısı haklarından bu denlı dem vururken 3ayda bir senin en ozel alanın olan evıne bu denlı kanun cercevesınde gırmek... cok sacma!

    ReplyDelete
  2. Çok faydalı ve aydınlatıcı bir blog olmuş. Sezin Hanım yaklaşık 1 senedir yazmamışsınız bloga mı küstünüz yoksa memlekete mi döndünüz ?

    Arada bir yurtdışına kaçmayı düşünüyorum, ilk tercihimde masa üstü strateji oyunlarının yaygın olmasından dolayı İngiltere. Eşimi ikna etmek birgün mümkün olursa orta ölçekli bir yere taşınabilirim.

    ReplyDelete
  3. evet, kimse takip etmiyor artık yazmayayım derken tesadüfen gördüm bu kadar yorum ve trafiği! yazmaya devam o zaman:)

    ReplyDelete
  4. kısa süreli taşınma iyi de çok uzun süreli düşünmeyin derim ben..

    ReplyDelete
  5. Hay Allah... Ben de bir süredir takip ediyorum blogunuzu. Neden uzun süreli düşünmeyin, dediniz? Ben düşünüyorum da, hata mı ediyorum acaba?

    ReplyDelete
  6. Sezin Hanım, ben daha yeni takip etmeye başladım. Ve şimdiye kadar benim durumuma en uygun, en açıklayıcı ve sıcak bilgiyi sizin sitenizden alabildim. Lütfen yazmaya devam edin... Neden uzun süreli düşünmeyin dediniz? Zor mu olacaktır sizce?

    ReplyDelete
  7. Merhaba Yıldız hanım, geç gördüm yorumunuzu spam'e düşmüş şimdi cevap verebiliyorum kusura bakmayın. Tabii tercih meselesi ama belirli bir yaştan sonra insan alıştığı ortamı ve sosyal çevreyi özlüyor, yeri geliyor düzensizlikleri bile özler hale geliyorsunuz, bu açıdan ben kısa süreli baktım taşınmaya. Uzun bir yurtdışında yaşadıktan sonra bu sefer iki arada kalıyorsunuz ne oralı ne buralı. Aidiyet duygusu da ağır basıyor sanırım 30'undan sonra:)

    ReplyDelete